DIPLOMSKI STUDIJ ANGLISTIKE – NASTAVNIČKI SMJER
JEDNOPREDMETNI STUDIJ
7. semestar
Naziv kolegija: GLOTODIDAKTIKA
Nositelj kolegija: dr. sc. Renata Geld, docent
Nastavnik: dr. sc. Stela Letica Krevelj
ECTS– bodovi: 5 bodova
Jezik: engleski
Semestar: VII.
Status: obvezni za studente nastavničkog smjera, izborni za studente drugih smjerova anglistike
Oblik nastave:1 sat predavanja + 2 sata seminara
Uvjeti: —
Ispit: usmeni
Cilj kolegija: Stjecanje uvida u temeljne postavke teorije nastave stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta; razumijevanje osnovnih koncepata teorije nastave stranih jezika. Kroz sadržaje kolegija studenti će se osposobiti za razumijevanje procesa poučavanja stranoga jezika i za izbor odgovarajućih strategija poučavanja.
Ishodi:
Po završetku kolegija
– studenti će razumjeti glavne aspekte pristupa nastavi stranih jezika s dijakronijskog i sinkronijskog stajališta
– moći će definirati pojam komunikacijske jezične kompetencije
– moći će objasniti ulogu učeničkog međujezika za razumijevanje nastavnoga procesa
– moći će razumjeti različite pristupe organizaciji jezičnoga materijala
– bit će sposobni formirati stav prema nastavnim materijalima
– razumjet će proces poučavanja jezičnih vještina
– bit će sposobni uočiti i razlikovati funkcije različitih uloga nastavnika u nastavnom procesu
– bit će spremni pripremiti, provesti i prezentirati istraživanje odabranog aspekta nastave stranih jezika
Studenti će također razviti sposobnost kritičkog razumijevanja relevantne stručne literature i prezentacije sadržaja drugima; razvit će sposobnost sudjelovanja u diskusijama, prihvaćanja komentara o svome radu i otvorenosti prema stavovima i idejama drugih; razvit će vještinu rada u timu.
Program kolegija po tjednima:
week | topics |
1 | Introduction Language teaching methodology as a discipline Fundamental concepts |
2 | Aims and goals in FLT Observing learning and teaching |
3 | Historical overview of FL teaching methods I |
4 | Historical overview of FL teaching methods II Contemporary approach to teaching |
5 | Curriculum design; FL needs analysis |
6 | Focus on the FL teacher FL teacher roles Classroom management |
7 | Teaching language skills |
8 | REVISION Test 1 |
9 | Communicative competence Common European Framework of Reference |
10 | Learner autonomy Assessment and self-assessment Language learning portfolio |
11 | Language teaching materials |
12 | Learner language and error analysis |
13 | Language for specific purposes |
14 | Researching FLT |
15 | REVISION Test 2 |
Način rada: Nastava ovog kolegija izvodi se kombinirano kroz predavanja i seminare. Prema uputama predavača, studenti se pripremaju za nastavu prethodnim proučavanjem zadanih dijelova literature o temi koja se obrađuje. Na nastavi se očekuje visok stupanj interakcije studenata, posebno u seminarskom dijelu. Uspješnim rješavanjem predviđenih dvaju testova studenti se mogu osloboditi polaganja završnog usmenog ispita.
Obvezna literatura:
– Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
– Lightbown, P. M., Spada, N. (2006). How Languages are Learned. Revised ed. Oxford: OUP.
– Nunan, D. (1991). Language Teaching Methodology. London: Pretice Hall.
– Petrović, E. (1998). Teorija nastave stranih jezika. Zagreb: Školska knjiga.
– Vilke, M. (1977). Uvod u glotodidaktiku. Školska knjiga: Zagreb. (u pripremi novo izdanje)
Dopunska literatura:
– Council of Europe Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. (2001). Cambridge: CUP.
– Čurković-Kalebić, S. (2003). Jezik i društvena situacija – istraživanje govora u nastavi. Zagreb: Školska knjiga.
– Čurković-Kalebić, S. (2008). Teacher Talk in Foreign Language Teaching. Split: Redak.
– Mihaljević Djigunović, J. (1998). Uloga afektivnih faktora u učenju stranoga jezika. Zagreb: Filozofski fakultet.
– Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching,. Cambridge: CUP.
– Vrhovac, Y. i suradnici. (1999). Strani jezik u osnovnoj školi. Zagreb: Naklada Ljevak.
– Vrhovac, Y. (2000). Govorna komunikacija i interakcija na satu stranoga jezika. Zagreb: Naklada Ljevak.