Englesko barokno pjesništvo (Brlek)

Naslov kolegija: Englesko barokno pjesništvo.
Nastavnik:
dr sc. Tomislav Brelek
ECTS-bodovi: 6 bodova.
Jezik: engleski
Status: izborni kolegij.
Trajanje: 1 semestar (I. ili III. semestar diplomskog studija)
Oblik nastave: 1 sat predavanja i 2 sata seminara tjedno.
Uvjeti za upis kolegija: završen VI. semestar.

Opis/ Sadržaj kolegija: Glavni je cilj kolegija relocirati englesku književnost ranijeg sedamnaetog stoljeća iz renesanse u užem smislu u postrenesansni pokret poznat u većini europskih zemalja kao barok. Proučavanje poetike i retorike spomenute poezije bit će u centru pažnje ovog književnog—povijesnog postupka.
SADRŽAJ PO TJEDNIMA:

  1. Uvod: barok kao književno razdoblje. Renesansno načelo decoruma i barokna kršenja decoruma.
  2. Distinktivna obilježja u području (a) stila (paralogički obrasci, antiteza, amblem, igra riječima, concetto; ingeniozost, domišljatost; jezična i intelektualna kombinatorika), (b) žanr (generičke preferencije, karakteristična mješavina žanrova, nove žanrovske kombinacije) i (c) stajališta (prema pjesništvu, pjesnicima, svijetu; aktualnost, dramatikalnost, jezična i epistemološka skepsa).
  3. Izrazi i pojmovi: manirizam, barok, “metafizičko” pjesništvo.
  4. Končetizam u engleskom baroknom pjesništvu.
  5. Elizabetinska slika svijeta kao izvor barokne slikovnosti.
  6. Petrarkistički topoi i njihove barokne transformacije.
  7. John Donne: pjesme iz zbirke Songs and Sonets (“The Canonization”, “The Sun Rising”, “The Good Morrow”, “The Flea” i “A Valediction: Forbidding Mourning”).
  8. John Donne: pjesme iz zbirke Holy Sonnets (“Batter My heart, three—person’d God”).
  9. George Herbert: pjesme iz zbirke The Temple (“Easter Wings”, “Jordan (I)”, “Jordan (II)”, “The Pulley”, “The Forerunners” i “Virtue”).
  10. Henry Vaughan: pjesme iz zbirke Silex Scintillans (“The Retreate” i “Regeneration”).
  11. Richard Crashaw: pjesme iz zbirke Carmen Deo Nostro (“The Weeper”).
  12. Andrew Marvell: pjesme iz zbirke Collected Poems (“To His Coy Mistress” i “The Garden”).
  13. Thomas Traherne: pjesme iz zbirke Commentaries of Heaven (“Shadows in the Water”).
  14. Ben Jonson: pjesme iz zbirke Underwood (“My Picture Left in Scotland”)
  15. Pismeni ispit

OBVEZNA LITERATURA:

  1. Gardner, Helen (ur), The Metaphysical Poets, Harmondsworth [etc.]: Penguin Books, 1988.
  2. Ford, Boris (ur), The New Pelican Guide to English Literature, vol. 3: From Donne to Marvel, Harmondsworth: Penguin Books, 1988.
  3. Sidney, Philip, An Apology for Poetry, u: D. J. Enright & Ernst de Chickero (ur), English Critical Texts, London: Oxford UP, 1962; 12-17.
  4. Johnson, Samuel, Lives of the English Poets, 1. tom, London: Oxford UP, 1961; 3-49.
  5. Eliot, T. S, “The Metaphysical Poets”, u: D. J. Enright & Ernst de Chickero (ur), English Critical Texts, London: Oxford UP, London, 1962, 302-311.

DOPUNSKA LITERATURA:

  1. Abrams, M. H (ur), The Norton Anthology of English Literature, 1. tom, 6. izdanje, New York i London: W W. Norton, 1993.
  2. Curtius, Ernst Robert, European Literature and the Latin Middle Ages, Princeton: Princeton UP, 1973; 273–301.
  3. Grierson, Herbert J. C, Cross Currents in English Literature of the Seventeenth Century, Harmondsworth: Penguin Books, 1966.
  4. Hollander, John, i Frank Kermode (ur). The Oxford Anthology of English Literature, vol. 1: The Middle Ages Through the Eighteenth Century, New York; London & Toronto: Oxford UP, 1973; 2337-2316.
  5. Segel, Harold B. The Baroque Poem: A Comparative Survey, New York: Dutton Paperback, 1974; 12-142.
  6. Tillyard, E. M. Elizabethan World Picture, Harmondsworth: Penguin Books, 1972.
  7. Warnke, Frank J, Versions of Baroque: Terms and Concepts, New Haven & London: Yale UP, 1975; 1-20.