Poučavanje engleskoga kao stranoga jezika (arhiva)

DIPLOMSKI STUDIJ ANGLISTIKE – NASTAVNIČKI SMJER

 DVOPREDMETNI STUDIJ

 2. semestar

Naziv kolegija: POUČAVANJE ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA
(do 2022/23)

Nositelj kolegija: dr. sc. Renata Geld, docent
Nastavnik: dr. sc. Renata Geld, docent, Jasenka Čengić
ECTS-bodovi: 4
Jezik: engleski
Semestar: II. semestar diplomskog studija
Status
: obvezni

Oblik nastave: 2+2+2
Uvjeti: —
Ispit: Usmeni
Cilj: Studenti će se osposobiti da opća znanja stečena u engleskom jeziku i o njemu, znanja o procesu ovladavanja jezikom, te ona koja su stekli u kolegijima koje su već odslušali iz područja obrazovnih i odgojnih znanosti primijene na nastavu engleskog jezika. Pripremit će se za izvođenje nastave engleskog jezika na različitim stupnjevima učeničke kompetencije, u različitim uvjetima te za rad s učenicima različite dobi.
Ishodi:
Po završetku kolegija
– studenti će razumjeti glavne aspekte suvremenog pristupa nastavi engleskog jezika s obzirom na povijesni razvoj metoda učenja i poučavanja engleskoga jezika
– moći će prepoznati karakteristike učeničkog međujezika, različitih jezičnih silabusa i nastavnih materijala
–  bit će spremni objasniti glavne postavke poučavanja različitih jezičnih aspekata i razina engleskoga jezika
–  bit će sposobni uočiti i razlikovati funkcije različitih uloga nastavnika u nastavnom procesu
–  bit će spremni pripremiti, provesti i prezentirati istraživanje odabranog aspekta nastave engleskog jezika
Studenti će također razviti sposobnost kritičkog razumijevanja relevantne stručne literature i prezentacije sadržaja drugima; razvit će sposobnost sudjelovanja u diskusijama, prihvaćanja komentara o svome radu i otvorenosti prema stavovima i idejama drugih; razvit će vještinu rada u timu.

Program kolegija po tjednima:

week Topics
1 Introduction; overview of the course
2 History of TEFL
3 Aims in TEFL
4 Language syllabus design
5 ESP
6 Revision – Test 1
7 Using authentic materials in TEFL
8 Contrastive approach to teaching pronunciation and morpho-syntactic aspects of EFL
9 Contrastive approach to teaching semantic units
10 Revision – Test 2
11 Learner language and error analysis of Croatian EFL learners
12 Culture and civilisation in TEFL
13 Literature in TEFL
14 EFL teacher roles
15 Revision – Test 3

Način rada: Nastava ovog kolegija izvodi se kombinirano kroz predavanja, seminare i vježbe. Prema uputama predavača, studenti se pripremaju za nastavu prethodnim proučavanjem zadanih dijelova literature o temi koja se obrađuje. Na nastavi se očekuje visok stupanj interakcije studenata, posebno u seminarskom dijelu i na vježbama. Uspješnim rješavanjem predviđena tri testova studenti se mogu osloboditi polaganja završnog usmenog ispita.

Obvezna literatura:
– Brown, H.D. (2000). Principles of language teaching and learning. White Plains, Ny: Addison Wesley Longman Inc. [odabrana poglavlja]
– Carter, R., Nunan, D. (2001). Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge:  CUP. [odabrana poglavlja]
– Council of Europe (2001) Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: CUP.
– Cummins, J., Davison, Ch. (2007). International handbook of English language teaching. Springer. [odabrana poglavlja]
– Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. [odabrana poglavlja]
– Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: CUP. [odabrana poglavlja]
– Uso-Juan, E., Martinez-Flor, A. (2006). Current trends in the development and teaching of the four language skills. Berlin: Walter de Gruyter. [odabrana poglavlja]
– Časopisi: English Language Teaching Journal, Language Learning, Strani jezici.

Dopunska literatura:
– Bogards, P., Laufer, B. (2004). Vocabulary in a second language. Amsterdam: John Benjamins B.V.
– Davison, Ch. (2004) The contradictory culture of teacher-based assessment: ESL teacher assessment practices in Australian and Hong Kong secondary schools. Language Testing 21 (3), 305-334.
– Odlin, T. (1994). Perspectives of Pedagogical Grammar. Cambridge: CUP.
– Richard-Amato, P. R. (1998).  Making it Happen. London: Longman.
– Richards, K. (2003). Qualitative inquiry in TESOL. New York, Ny: Palgrave MacMillan.
– Tarone, E., Yule, G. (1989). Focus on the Language Learner. Cambridge: CUP.
– Walsh, S. (2011). Exploring classroom discourse: language in action. Abingdon: Routledge. [odabrana poglavlja]
– Časopisi: English Teaching Professional, International Journal of Applied Linguistics, Language Learning, Metodika, Modern Language Journal, System, World Englishes.