Jezični seminar : sintaksa

Naziv kolegija: Jezični seminar : sintaksa
(diplomski studij)
Nositelj:
dr. sc. Irena Zovko Dinković, docent

Izvođač: dr. sc. Irena Zovko Dinković, docent
ECTS bodovi:   5
Jezik: engleski
Semestar: VIII. (ljetni)
Status: izborni
Oblik nastave: 2 sata seminara tjedno
Uvjeti:  –
Ispit:
Cilj: Cilj je seminara pružiti studentima detaljniji uvid u pitanje gramatičkih odnosa u rečenici te pobliže proučiti međusobnu povezanost sintakse i semantike. Studenti bi trebali steći višu razinu znanja o raznim sintaktičkim pojavnostima poput različitih sintaktičkih sustava i različitih svojstava koja pojedine sintaktičke funkcije iskazuju u određenim jezicima. Glavnina rada na seminaru temelji se na primjerima iz jezika manje poznatih našem kulturnom krugu (a koji se često nazivaju ‘egzotičnima’).

NASTAVNI PROGRAM:

Tjedan

Tema

1.

Introduction. Syntax as a unique feature of human language.

2.

Aspects of syntactic structure. Are form classes universal?

3.

Grammatical relations and semantic roles. Exercises.

4.

Different systems of grammatical relations: nominative-accusative languages.

5.

Ergative languages.

6.

Properties of grammatical relations: verb agreement. Exercises.

7.

Case marking and word order. Exercises.

8.

Student research projects – topic selection.

9

Subjects and constructions that target subjects.

10.

Imperative and reflexive constructions.

11.

Wh-question formation and cleft formation.

12.

Complex sentences. Relative clauses.

13.

Direct and indirect objects.

14.

Transitivity.

15.

Presentation of student research projects.

NAČIN RADA:
Svaki tjedan obrađuje se jedna cjelina, a iza nekih cjelina studenti rješavaju određen broj vježbi na satu. Pritom se od studenata očekuje opsežnije bavljenje jezičnom analizom te aktivno sudjelovanje na seminaru. Studentima se savjetuje da kod kuće pročitaju odabrane dijelove literature kako bi dodatno proširili svoje znanje.

STUDENTSKE OBAVEZE I PROVJERA ZNANJA:
Od studenata se očekuje redovito pohađanje nastave. Tijekom semestra studenti trebaju riješiti i predati tri složenija zadatka kako bi dobili potpis. Studenti se također dijele u manje grupe kako bi proveli istraživanje o nekoj od zadanih tema. U zadnjem tjednu nastave studenti na satu iznose rezultate svojeg istraživanja.

OBAVEZNA LITERATURA:
Van Valin, Robert D. Jr. (2001). An Introduction to Syntax, Cambridge: Cambridge University Press

DODATNA LITERATURA:
– Brown, K. & J. Miller (1991) Syntax: Linguistic Introduction to Sentence Structure, New York: Routledge
– Burling, Robbins (2005) The Talking Ape: How language evolved, Oxford: Oxford University Press (chapter on Syntax)
– Dixon, R. M. W. (1979) ‘Ergativity’, Language 55, vol. 1: 59 – 138
– Hopper, P. & S. Thompson (1980) ‘Transitivity in Grammar and Discourse’, Language 56: 251 – 299
– Palmer, F. R. (1994) Grammatical roles and relations, Cambridge: Cambridge University Press
– Van Valin, R. D. Jr. & R. LaPolla (1997) Syntax: Structure, meaning and function, Cambridge: Cambridge University Press