dr. sc. Mateusz-Milan Stanojević, docent

 

Biografija

2012. docent, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet u Zagrebu
2009. doktorat, Sveučilište u Zadru (Dijakronijska varijacija u metaforičkim modelima: razrada metodologije; dostupan ovdje: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/2357/1/421367.Stanojevic_doktorat_metaforicki_modeli.pdf )
2000. asistent, Katedra za engleski jezik, Odsjek za anglistiku, Filozofski fakultet u Zagrebu
1999. diploma iz  engleskog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu

Područja istraživanja
kognitivna gramatika engleskoga i slavenskih jezika, konceptualna metafora, engleski kao lingua franca

Preddiplomski kolegiji
Uvod u lingvistički studij engleskog jezika

Diplomski kolegiji
Pragmalingvistika (za prevoditelje)
Kognitivna lingvistika i prevođenje
Povijest engleskog jezika
Znanstvena istraživanja jezika i prevođenja: planiranje i metodologija

Projekti
2013-2015 voditelj, Use of ICT in support of language teaching and learning (European Centre for Modern Languages);

2012-2013 voditelj, Using open resources to develop online teaching skills (European Centre for Modern Languages);
2008-2012 član Developing online teaching skills (European Centre for Modern Languages);
2007-2014 istraživač, Teorijska kognitivno-lingvistička istraživanja hrvatskoga i drugih jezika (MZOS, br. 130-1301049-1047)

Članstva i funkcije
2012-2013 Societas Linguistica Europea

2005 International Cognitive Linguistics Association;
2004 Slavic Cognitive Linguistics Association;
2001 Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (tajnik 2012-2013; predsjednik Nadzornog odbora 2013-2015);

Druga postignuća
2015 Fulbright (postdoktorska stipendija), University of Kansas

2012 Recenzentski odbor časopisa Lublin Studies in Modern Languages and Literature; link: http://www.lsmll.umcs.lublin.pl/
2007 nagrada za najbolje izlaganje mladih znanstvenika za rad „New current relevance in Croatian: epistemic immediacy and the aorist“ u suautorstvu s Renatom Geld na konferenciji 10th International Cognitive Linguistics Conference u Krakowu, Poljska

Odabrana bibliografija
Autorska knjiga:
– Stanojević, Mateusz-Milan. 2013. Konceptualna metafora: temeljni pojmovi, teorijski pristupi i metode. Zagreb: Srednja Europa (link: https://books.google.hr/books?id=d9ClAgAAQBAJ&lpg=PP1&pg=PP1#v=onepage&q&f=false)

Uredničke knjige i zbornici:
– Peti-Stantić, Anita, Mateusz-Milan Stanojević, i Goranka Antunović, ur. 2015. Language Varieties Between Norms and Attitudes: South Slavic Perspectives. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien : Peter Lang. (link: http://www.peterlang.com/index.cfm?event=cmp.ccc.seitenstruktur.detailseiten&seitentyp=produkt&pk=85266)
– Peti-Stantić, Anita i Mateusz-Milan Stanojević, ur. 2014. Language as Information. Frankfurt am Main, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien: Peter Lang Verlag; link: http://www.peterlang.com/index.cfm?event=cmp.ccc.seitenstruktur.detailseiten&seitentyp=produkt&pk=77013&concordeid=264758)
– Stanojević, Mateusz-Milan, ur. Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu. Zagreb: Srednja Europa. (link: http://www.srednja-europa.hr/knjiga_mateusz-milan-stanojevic-ur-metafore-koje-istrazujemo_159.html)


Odabrani članci/poglavlja u knjizi:
– Stanojević, Mateusz-Milan i Višnja Čičin-Šain. 2015. The Therapeutic Function of Metaphor: The Case of Emotions in the Croatian Public Discourse. Poznańskie Studia Slawistyczne 9, 91-108.
– Stanojević, Mateusz-Milan. 2015. Motivacija antonimnog para pridjeva dubok-plitak iskustvenim okvirom. U: Belaj, Branimir, ur. Dimenzije značenja. Zagreb: Zagrebačka slavistička škola, 267-290.
– Josipović Smojver, Višnja i Mateusz-Milan Stanojević. 2013. Stratification of English as a Lingua Franca: Identity Constructions of Learners and Speakers U: Waniek-Klimczak, Ewa i Linda Shockey, ur. Teaching and Researching English Accents in Native and Non-native Speakers. Berlin; Heidelberg: Springer, 191-205. (link: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-24019-5_14)
– Stanojević, Mateusz-Milan i Renata Geld. 2011. New current relevance in Croatian: epistemic immediacy and the aorist. U: Patard, Adeline i Frank Brisard, ur. Cognitive Approaches to Tense, Aspect, and Epistemic Modality. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, str. 159-180. (link: https://benjamins.com/#catalog/books/hcp.29.11sta/details)
– Stanojević, Mateusz-Milan. 2011. Modeling epistemic distance: the Croatian l-participle. Suvremena lingvistika 37 (72): 219-239 (link: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=110834)


Opširnija bibliografija:
http://bib.irb.hr/lista-radova?autor=254513