Naziv kolegija: ISTRAŽIVANJE PROCESA USVAJANJA I POUČAVANJA DRUGOGA JEZIKA
Nositelj kolegija: dr. sc. Stela Letica Krevelj, doc.
Nastavnici: dr. sc. Stela Letica Krevelj, doc.
ECTS-bodovi: 3
Jezik: engleski
Semestar: II. / ljetni
Status: izborni
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:
Tjedna satnica: 2+2+0. Nastava se izvodi kroz interaktivna predavanja, seminare koji se temelje na diskusiji o pročitanoj literaturi o temi koja se obrađuje i prezentaciji studentskih projekata, te vježbama na kojima kreiraju i analiziraju primjere nastavnih materijala i aktivnosti.
Provjera znanja: Kontinuirano praćenje i vrednovanje – krajnja ocjena temelji se na rezultatima aktivnoga sudjelovanja u nastavi (15 %), dvama kolokvijima (ukupno 50 %) te projekntome zadatku (35 %).
Uvjeti: Odslušan kolegij Proces ovladavanja jezikom ili ekvivalentan kolegij na drugim diplomskim programima nastavničkog smjera
Sadržaj: Pregled tipova istraživanja i metoda koje se koriste u znanstvenim istraživanjima procesa ovladavanja inim jezikom; prednosti i nedostaci pojedinih tipova istraživanja i metoda; uloga triangulacije; analiza pristupa i postupaka provođenja istraživanja (postavljanje problema, formuliranje hipoteze i određivanje ciljeva, kriteriji za odabir metode istraživanja u skladu s postavljenim ciljem, kontekstom i praktičnim ograničenjima istraživanja); načini prikupljanja podataka; kvantitativni i kvalitativni pristupi analizi prikupljenih podataka; načini izvještavanja o provedenom istraživanju.
Cilj: Uvid u osnovne tipove i metode znanstvenih istraživanja procesa usvajanja i poučavanja drugoga jezika, problematiku analize i interpetacije podataka dobivenih istraživanjima. Razumijevanje uloge istraživanja za razvoj teorije i prakse učenja i poučavanja stranoga jezika. Svijest o etičkim načelima istraživanja usvajanjadrugog jezika. Početne istraživačke kompetencije.
Ishodi:
Specifične kompetencije
– studenti će znati razlikovati različite tipove istraživanja i odabrati metodu istraživanja koja najbolje odgovara određenom kontekstu istraživanja
– postat će svjesni potrebe poznavanja prethodnih istraživanja sličnih onima koje želi provoditi te potrebe provođenja pilot istraživanja
– postat će svjesni mogućnosti različite analize i interpretacije podataka te potrebe triangulacije istraživača i podataka
– postat će svjesni etičkih pitanja u istraživanjima
– počet će razvijati sposobnost osmišljavanja i provođenja samostalnih istraživanja
Generičke kompetencije
Studenti će razviti sposobnost pronalaženja relevantne literature, njenog kritičkog iščitavanja, sinteze i prezentacije; razvit će sposobnost argumentiranog i kritičkog sudjelovanja u diskusijama, prihvaćanja komentara o svome radu i otvorenosti prema stavovima i idejama sugovornika; tijekom izrade nacrta istraživanja, kao i provođenja istraživanja razvijat će sposobnosti rada u paru i skupini; razvijat će sposobnost empatije i prepoznavanja utjecaja vlastitih postupaka na druge kao vrlo bitnih u istraživačkome kontekstu.
Obvezna literatura:
Blume, M. & Lust, B. (2017). Research methods in language acquisition: principles, procedures, and
Practices. Washington, DC ; Boston : American Psychological Association, Walter de Gruyter.| [odabrana poglavlja]
Edmonds, A., Leclercq, P., & Gudmestad, A. (eds.) (2020). Interpreting language-learning data
(Eurosla Studies 4). Berlin: Language Science Press. [odabrana poglavlja]
Mackey, A. & Gass, S.M. (2005). Second Language Research: Methodology and Design. Lawrence Erlbaum Associates. [odabrana poglavlja]
Wei, L. i Moyer, M. (eds.) (2008). Blackwell Guide to Research Methods in Bilingualism and Multilingualism. Blackwell Publishing. [odabrana poglavlja]
Dopunska literatura:
Dörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research: construction, administration and processing. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
McDonough, J., McDonough, S. (1997). Research Methods for English Language Teachers. London: Arnold.
Časopisi: Applied Linguistics, International Review of Applied Linguistics, Language Learning, Studies in Second Language Acquisition, System, TESOL Quarterly, Strani jezici.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: Provođenje anonimne ankete sa studentima tijekom nastave i po završetku kolegija, analiza uspješnosti studenata.