Izvođač i nositelj: Dr.sc. Iva Polak, izv.prof.
ECTS-bodovi: 6
Jezik: engleski
Status: izborni
Semestar: 2. ili 4.
Uvjeti za upis kolegija: upisan bilo koji smjer diplomskog studija Odsjeka za anglistiku
Okvirni sadržaj kolegija: Odabranim književnim i filmskim djelima od druge polovine 20. stoljeća nadalje pokazat će se nova preispisivanja australskog identiteta. Kroz sup(r)ostavljanje kolonijalnog i postkolonijalnog, većinskog i manjinskog, povijesti i pri-povijesti, prikazat će se složenost uspostave australskog identitata i njegovih suvremenih reinskripcija. Zbog udaljenosti australskog prostora i boljeg razumijevanja suvremenog australskog trenutka, kolegij nudi i pregled australske kulturalne povijesti kao i prikaz kulture australskih Aboridžina.
Cilj: Osvijestiti specifikume australskog književnog i filmskog prostora kao i nužnost drukčijeg pristupanja manjinskom tekstu koji je ispisan specifičnim kulturnim kodom.
Studentske obveze: ispunjavanje elemenata kontinuirane provjere znanja, koji obuhvaćaju redovito pohađanje nastave, provjeru čitanja odabranih književnih djela i gledanja odabranih filmova, kraće pisane zadatke u okviru nastave, pravovremenu predaju seminarskog rada i obvezno polaganje 2 kolokvija. Seminarski rad nosi 35% ocjene, dva kolokvija 50% i ostali elementi kontinuirane provjere znanja 15% zaključne ocjene iz kolegija. Za prolaz na kolegiju nužno je zadovoljiti sve elemente kontinuirane provjere znanja.
Točni termin 1. kolokvija utvrđuje se u dogovoru sa studentima. Raspodjela tema za seminarske radove je u 8. tjednu.
Sadržaj kolegija po tjednima
1. tjedan
Uvod u stvaranje nacije: kolonijalna i postkolonijalna povijest Australije: pregled ključnih događaja
2. tjedan
Povijesni pregled: nastavak
Alternativne povijesti: disemiNacija
Homi K. Bhabha: “DissemiNation: Time, narrative and the margins of modern nations” in The Location of Culture
Benedict Anderson. “Introduction” in Imagined Communities
Uvođenje ključne terminologije iz Post-Colonial Studies: The Key Concepts
3. tjedan
DisemiNacije sadašnjosti i prošlosti
Michel Foucault. “Of Other Spaces” u Heterotopia and the City
John Marsden and Shaun Tan. The Rabbits (1998)
Shaun Tan. The Arrival. (2006) (grafički roman)
Bruce Sterling. “Slipstream 2” u Science Fiction Studies
4. tjedan
The Arrival: nastavak
Chasing Asylum (2016) dokumentarac iz serijala BBC4 Storyville, red. Eva Orner
5. tjedan
DisemiNacija budućnosti
The Rover (2014) dir. David Michôd
6. tjedan
DisemiNacija suvremene “australštine”: nova australska srednja klasa
Christos Tsiolkas. The Slap (2009)
7. tjedan
The Slap nastavak
8. tjedan
Prvi kolokvij (45min)
Uvod u aboridžinsku Australiju: predkolonijalno-kolonijalno-postkolonijalno-neokolonijalno razdoblje: pregled
9. tjedan
Uvod u aboridžinsku Australiju: nastavak
Contact (2009) dokumentarac
Cannibal Story (2013) kratki animirani film
Christine Nicholls. “‘Dreamtime’ and ‘The Dreaming’ – an introduction” (2014)
Christine Nicholls. “Dreaming and place – Aboriginal monsters and their meanings” (2014)
10. tjedan
DisemiNacija suvremene aboridžinalnosti: humor i sadašnjica
Gayle Kennedy. Me, Antman & Fleabag (2007)
11. tjedan
DisemiNacija suvremene aboridžinalnosti: humor i trauma
Louis Nowra. Radiance (1993). (drama)
Radiance (1998) red. Rachel Perkins
12. tjedan
DisemiNacija suvremene aboridžinalnostii: humor i preživljavanje
Charlie’s Country (2014) red. Rolf de Heer
13. tjedan
Zaključna rasprava
14. tjedan
Drugi kolokvij (45min)
Fikcija:
John Marsden and Shaun Tan. The Rabbits (1998) (grafički roman)
Shaun Tan. The Arrival (2006) (grafički roman)
Christos Tsiolkas. The Slap (2009) (roman)
Gayle Kennedy. Me, Antman & Fleabag (2007) (roman)
Louis Nowra. Radiance (1993) (drama)
Filmovi:
The Rover (2014) dir. David Michôd
Cannibal Story (2013) kratki animirani film
Radiance (1998) red. Rachel Perkins
Charlie’s Country (2014) red. Rolf de Heer
Dokumentrni filmovi:
Chasing Asylum (2016) red. Eva Orner
Contact (2009)
Sekundarna literatura (kritička izdanja)
– Anderson, Benedict. Imagined Communities. Reflection on the Origin and Spread of Nationalism. Revised Edition. London/New York: Verso. 2006. (dijelovi)
– Ashcroft, Bill, Gareth Griffiths and Helen Tiffin Eds. Post-Colonial Studies: The Key Concepts. London/New York: Routledge, 2002. (odabrani termini)
– Ashcroft, Bill. “Is Australian Literature Post-Colonial?”. Modern Australian Criticism and Theory. Eds. David Carter and Wang Guanglin. Qingdao: China Ocean University Press. 2010: 1-13.
– Bhabha, Homi K. The Location of Culture. London and New York: Routledge. 2004 (1994) (odabrani dijelovi)
– Holt, Lillian. “Aboriginal humour: A conversational corroboree”. Serious Frolic: Essays on Australian Humour. Eds. Fran De Groen and Peter Kirkpatrick, St Lucia, Queensland: UQP, 2009: 81-94.
– Milner Davis, Jessica “ ‘Aussie’ humour and laughter: Joking as an acculturating ritual”. Serious Frolic: Essays on Australian Humour. Eds. Fran De Groen and Peter Kirkpatrick, St Lucia, Queensland: UQP, 2009: 31-47.
– Nicholls, Christine. “‘Dreamtime’ and ‘The Dreaming’ – an introduction”. A Year in Life of Australia. The Conversation. Ed. The Conversation, Sydney: Future Leaders. 2014: 77-82.
– Nicholls, Christine. “Dreaming and place – Aboriginal monsters and their meanings”. A Year in Life of Australia. The Conversation. Ed. The Conversation, Sydney: Future Leaders, 2014: 82-91.
Dodatna kritička izdanja:
– Banerjee, Bidisha. “Kinship between ‘companion species’: A posthuman refiguration of the immigrant condition in Shaun Tan’s The Arrival”. Journal of Postcolonial Writing, 2016: 1-15.
– Casey, Maryrose. “Bold, Black, and Brilliant: Aboriginal Australian Drama”. A Companion to Australian Aboriginal Literature. Ed. Belinda Wheeler. Rochester, New York: Camden House. 2013: 155-171.
– Farca, Paula Anca. “Humour in Contemporary Adult Fiction.” A Companion to Australian Aboriginal Literature. Ed. Belinda Wheeler. Rochester, New York: Camden House. 2013: 125-138.
– Verevis, Constantine. “ ‘Whose side are you on?’ The Slap (2011/2015)”, Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 29:5, 2015: 769-779.
– Ommundsen, Wenche. “Work in Progress: Multicultural Writing in Australia”. Modern Australian Criticism and Theory. Eds. David Carter and Wang Guanglin. Qingdao: China Ocean University Press, 2010: 243-257.
– Sterling Bruce. “Slipstream 2”. Science Fiction Studies, 38:1, 2011: 6-10.
Svi tekstualni i audiovizualni materijali dobivaju se u elektroničkom obliku.