Neformatirano
Preuzeto s http://www.ffzg.hr/anglist/hrv.htm
Projekt Ranog učenja stranih jezika započeo je 1991. godine kada je učenje jednog od četiri strana jezika – engleskog, francuskog, njemačkog i talijanskog – uvedeno u prvi razred u nekoliko osnovnih škola u Zagrebu i u još nekim gradovima Hrvatske. Tada se razvila vrlo plodna suradnja između glotodidaktičara, okupljenih oko istraživačkog projekta “Istraživanje procesa učenja i usvajanja stranog jezika” prijavljenog pri Ministarstvu znanosti Republike Hrvatske, i nastavnika-praktičara. Glotodidaktičari s Filozofskog fakulteta u Zagrebu znanstveno su pratili Projekt, a nastavnici su svojim stručnim radom u razredu pomagali učenicima u razvijanju jezičnih vještina i približavali im stranu kulturu. Projekt je dobio i potporu Ministarstva prosvjete Republike Hrvatske.
Tijekom Projekta je ustanovljeno da djeca, izložena odgovarajućem odabranom jezičnom materijalu, s povećanim brojem sati i u manjim skupinama, bez poteškoća već od 1. razreda osnovne škole uče i usvajaju strani jezik na svim razinama. Kako su učenici rasli, njihovo znanje stranog jezika sve je više napredovalo, a rezultati istraživanja su, između ostaloga, pokazali da su:
v sposobni komunicirati na usmenoj i pisanoj razini i da koriste odgovarajuće strategije komunikacije i učenja
v usvojili potrebne jezične strukture
v razvili svoju jezičnu svijest, te imaju pozitivan stav prema stranom jeziku
v sposobni čitati izvorne književne tekstove (lektiru) na stranom jeziku.
Provedena testiranja učenika uključenih u Projekt i njihovih vršnjaka koji strani jezik uče od 4. razreda osnovne škole pokazala su da su učenici iz Projekta došli do stupnja bolje opće usvojenosti jezika na svim razinama, što se posebno odnosi na izgovor i na njihovu komunikacijsku kompetenciju. Rezultati dobiveni u okviru Projekta doprinjeli su širenju sadašnjih spoznaja o procesu učenja i usvajanja uopće, te se njegovi sudionici nadasve zalažu za uvođenje obaveznog stranog jezika u 1. razred osnovne škole, što bi znatno unaprijedilo nastavu stranih jezika u okviru školskog sustava Republike Hrvatske.
Sudionici Projekta uključeni su u programe jezične djelatnosti Vijeća Europe u Strasbourgu pa je ostvarena suradnja s ostalim zemljama u projektu “Učenje jezika i građanstvo Europe”. Suradnici na Projektu također su sudjelovali na znanstvenim i stručnim skupovima u zemlji i inozemstvu, napisali brojne članke u znanstvenim i stručnim časopisima, izradili video-kasete, udžbenike, priručnike, nastavne planove, te organizirali godišnje usavršavanje profesora stranih jezika.