Linguistic seminar : syntax


SYLLABUS


Jezični seminar iz sintakse

 

 


(diplomski studij)


Nositelj:                     
prof. dr. Milena
Žic Fuchs, red. prof.


Izvođač:

                    dr. sc.
Irena Zovko Dinković,

docent


ECTS bodovi:  

5


Jezik:
                         
engleski


Semestar:
                  
VIII. (ljetni)


Status:
                      
izborni


Oblik nastave:

2 sata seminara tjedno

Uvjeti:                        

Ispit:                          

 


Cilj:
                             
Cilj je seminara pružiti studentima detaljniji uvid u pitanje gramatičkih odnosa
u rečenici te pobliže proučiti međusobnu povezanost sintakse i semantike.
Studenti bi trebali steći višu razinu znanja o raznim sintaktičkim pojavnostima
poput različitih sintaktičkih sustava i različitih svojstava koja pojedine
sintaktičke funkcije iskazuju u određenim jezicima. Glavnina rada na seminaru
temelji se na primjerima iz jezika manje poznatih našem kulturnom krugu (a koji
se često nazivaju ‘egzotičnima’).

 


NASTAVNI PROGRAM:


Tjedan


Tema


1.


Introduction. Syntax as a unique feature of human language.


2.


Aspects of syntactic structure. Are form classes universal?


3.


Grammatical relations and semantic roles. Exercises.


4.


Different systems of grammatical relations: nominative-accusative
languages.


5.


Ergative languages.


6.


Properties of grammatical relations: verb agreement. Exercises.


7.

Case
marking and word order. Exercises.


8.


Student research projects – topic selection.


9.

      
Subjects and constructions that target subjects.


10.


Imperative and reflexive constructions.


11.

Wh-question
formation and cleft formation.


12.


Complex sentences. Relative clauses.


13.

Direct
and indirect objects.


14.


Transitivity.



 


15.


Presentation of student research projects.


                                                                                                               

NAČIN
RADA:

Svaki
tjedan obrađuje se jedna cjelina, a iza nekih cjelina studenti rješavaju određen
broj vježbi na satu. Pritom se od studenata očekuje opsežnije bavljenje jezičnom
analizom te aktivno sudjelovanje na seminaru. Studentima se savjetuje da kod
kuće pročitaju odabrane dijelove literature kako bi dodatno proširili svoje
znanje.

 


STUDENTSKE OBAVEZE I PROVJERA ZNANJA:

Od
studenata se očekuje redovito pohađanje nastave. Tijekom semestra studenti
trebaju riješiti i predati tri složenija zadatka kako bi dobili potpis. Studenti
se također dijele u manje grupe kako bi proveli istraživanje o nekoj od zadanih
tema. U zadnjem tjednu nastave studenti na satu iznose rezultate svojeg
istraživanja.


 


OBAVEZNA LITERATURA:

 

Van Valin, Robert D. Jr.
(2001). An Introduction to Syntax, Cambridge: Cambridge University Press


 


DODATNA LITERATURA:

 

Brown, K. & J. Miller (1991)
Syntax: Linguistic Introduction to Sentence Structure, New York:
Routledge

 

Burling, Robbins (2005) The
Talking Ape: How language evolved
, Oxford: Oxford University Press (chapter
on Syntax)

 

Dixon, R.
M. W. (1979) ‘Ergativity’, Language 55, vol. 1: 59 – 138

 

Hopper, P. & S. Thompson (1980)
‘Transitivity in Grammar and Discourse’, Language 56: 251 – 299

 

Palmer, F. R. (1994)
Grammatical roles and relations
, Cambridge: Cambridge University Press

 

Van Valin, R. D. Jr. & R.
LaPolla (1997) Syntax: Structure, meaning and function, Cambridge:
Cambridge University Press