SYLLABUS
Naziv
kolegija:
Etika i estetika britanskoga i irskoga modernizma
dr. sc. Ljiljana Ina
GJURGJAN, redoviti profesor
Naziv kolegija: Etika i
estetika britanskoga i irskoga modernizma
7./9. semestar
Jezik:
engleski
Trajanje:1
semestar, zimski
Status:
izborni
Oblik nastave:
1 sat predavanja i 2 sat seminara tjedno
Uvjeti:
Upisan 7./9. semestar
Ispit: Kontinuirano praćenje. Tijekom
seminara studenti/ce trebaju izraditi jedan seminarski rad te ga prezentirati na
satu. Rad u seminaru, seminarski rad te dva kolokvija konstitutivni su dio
završne ocjene. Svi dijelovi ocjene moraju biti pozitivni da bi student/ica
dobio/la zaključnu ocjenu.
Sadržaj: Na odabranom korpusu modernističkih tekstova analizirat ćemo
osobine i tematiku modernizma. U završnom dijelu seminara usporedit ćemo
modernizam s nekim djelima kasnijega razdoblja. – Audenovom pjesmom «U sjećanje
na W. B. Yeatsa», Cunninghamovim romanom Sati i pripovijetkom iz
Barnesove zbirke pripovijedaka Stol od četurnovine»
Cilj: Cilj kolegija je
problemski pristupiti razdoblju modernizma. Uz upoznavanje dijela kanona
britanskoga i irskoga modernizma, u kolegiju će se raspraviti i temeljna pitanja
o ulozi književnosti. ali i njezinoj ulozi u artikulaciji osobnoga i
nacionalnoga identiteta u tom razdoblju. U kolegiju ćemo se također upoznati s
relevantnim kritičkim metodama za promišljanje modernizma (psihoanalitička,
poststrukturalistička, feministička, postkolonijalna/kulturološka kritika).
- tjedan. Uvod
Karakteristike modernizma, razgraničenje pojmova dekadentizam,
esteticizam, impresionizam, modernizam, modernitet, avangarda. Filozofske
pretpostavke modernizma (Mach, Bergson, Nietzsche, Freud) -
tjedan. Esteticizam i dekadentizam W.B.
Yeats: «Saling to Byzantium», Oscar Wilde: The Picture of Dorain
Gray (ulomak), -
tjedan. Estetizacija nasilja W.B. Yeats:
Cathleen ni Houlihan, «Easter 1916», Roland Barthes: Mythologies
(ulomak), -
tjedan. Modernistički antijunak: T.S.
Eliot: «The Love Song of J. Alfred Prufrock», James Joyce: «Counterparts»,
Ulysses (odabrane scene iz filma) -
tjedan. S. Beckett: Waiting for Godot:
(ulomci) -
tjedan. Modernistički subjektivizam:
Joseph Conrad: Heart of Darkness, analiza eseja Ian
Watt: “Conrad in the Nineteenth Century”, V. Woolf: Mrs.
Dalloway (film) -
tjedan Modernistički subjektivizam/nast.
V. Woolf: To the Lighthouse Analiza eseja
Erich Auerbach: “Smeđa čarapa” ili (u: E. Auerbach: Mimesis: Prikazivanje
stvarnosti u zapadnoj književnosti) Bonnie Kime Scott: “Digging out Mrs.
Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring Modernism, vol. 2: Postmodern
Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes) - tjedan. nastavak MIDTERM PAPER
-
tjedan. Postkolinijalna kritika: Joyce,
«Counterparts», «Eveline» (konstrukcija identiteta u kolonijalnim uvjetima-
Mullin), eseji Chinua Achebea i Edwarda Saida o Heart
of Darkness (u: A Practical Reader in
Contemporary Literary Theory, Edited by P. Brooker and P. Widdowson)
Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u: Edward W. Said: The
World, the Text, and the Critic) -
tjedan. Feminističko čitanje romana V.
Woolf’s: To the Lighthouse. Analiza eseja Bonnie
Kime Scott: “Digging out Mrs. Dalloway” (u: B. K. Scott: Refiguring
Modernism, vol. 2: Postmodern Feminist Readings of Woolf, West, and Barnes) -
tjedan. Psihoanalitičko čitanje To the
Lighthouse (the Oedipal complex) -
tjedan.
Postmodernistička reinskripcija Mrs. Dalloway: Michael Cunningham:
The Hours -
W. H. Auden: «In Memory of W. B. Yeats», Julian
Barnes: from «The Lemon Table» -
Rezervno vrijeme za nadoknade ili daljnje
razgovore o temama prema izboru studenata - END TERM PAPER
Popis literature:
OBVEZATNA
A Reader – dostupan za
fotokopiranje u fotokopiraonici Fakulteta pod nazivom Prof. Gjurgjan, Britanski
modernizam 2009/10)
Joseph Conrad Heart of
Darkness,
James Joyce A Portrait o
the Artist as a Young Man, Ulysses (selected pages),
Virginia Woolf , To the
Lighthouse Misses Dalloway (optional)
SEKUNDARNA:
Chapter 6: Joseph Conrad: Heart of Darkness (u: A
Practical Reader in Contemporary Literary Theory, Edited by P. Brooker and
P. Widdowson)
Chapter 4: Conrad: The Presentation of Narrative (u:
Edward W. Said: The World, the Text, and the Critic)
Impressionism (u: Ian Watt:
Conrad in the Nineteenth Century)
Ivo Vidan: Punina trenutka u struji svijesti (u:
Virginia Woolf: Gospođa Dalloway (preveo Mate Maras))
Virginia Woolf: From “Byron and Mr. Briggs” (u: The
Gender of Modernism: A Critical Anthology, edited by Bonnie Kime Scott)
Erich Auerbach: Smeđa čarapa ili (u: E. Auerbach:
Mimesis: Prikazivanje stvarnosti u zapadnoj književnosti ili engl. prijevod
)
Bonnie Kime Scott: Digging out Mrs. Dalloway (u: B. K.
Scott: Refiguring Modernism, vol. 2: Postmodern Feminist Readings of Woolf,
West, and Barnes)
Ban Wang: “I” on the Run: Crisis of Identity in Mrs.
Dalloway (u: Modern Fiction Studies, Vol. 38, no. 1)
Declan Kiberd: Inventing
Ireland: The Literature of the Modern Nation, London: Vintage, 1996
Margot Norris: “Stephen
Dedalus, Oscar Wilde, and the Art of Lying” u Joyce’s Web, Austen: U. of
Texas Press, 1992.