Književnost i vizualnost: američki film, naracija i psihoanaliza

Naziv kolegija: Književnost i vizualnost: američki film, naracija i psihoanaliza
Nastavnica: dr. sc. Tatjana Jukić, red.prof.
ECTS-bodovi: 6
Jezik: engleski
Trajanje: jedan semestar, 2. ili 4., ljetni
Status: izborni kolegij
Oblik nastave: 1 sat predavanja, 2 sata seminara tjedno
Uvjeti za upis kolegija: upisan 2. ili 4. semestar diplomskog studija

SILABUS:
1. tjedan
Uvod u povijest američkog filma. Film kao američka umjetnost.
2. tjedan
Klasični Hollywood. Narativni stil.
3. tjedan
Film i naratologija, uvod.
4.tjedan
Film i psihoanaliza, uvod.
5. i 6. tjedan
Screwball komedija: Hawks (His Girl Friday) i Sturges (The Lady Eve).
7. i 8. tjedan
Screwball komedija: Lubitsch (Ninotchka i To Be or Not to Be).
Prvi kolokvij i priprema za seminarski rad.
9. i 10. tjedan
Melodrama: Wyler (The Heiress) i Sirk (The Imitation of Life).
11. i 12. tjedan
Thriller/ Noir: Hitchcock (Rear Window i Vertigo).
13. i 14. tjedan
Western: Ford (My Darling Clementine i The Man Who Shot Liberty Valance).
15. tjedan
Drugi kolokvij.

 

Način polaganja ispita: Konačnu ocjenu sačinjava uspjeh iz dviju pismenih provjera znanja (jedne sredinom i druge krajem semestra, 30% + 30% konačne ocjene), te iz eseja na zadanu temu (30% konačne ocjene), uz redovito pohađanje nastave i aktivno sudjelovanje u njoj (10% konačne ocjene).

Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta: Anonimna studentska anketa na kraju semestra.

LITERATURA:
OBAVEZNA

Bronfen, Elisabeth. Home in Hollywood. The Imaginary Geography of Cinema (izbor)
Cavell, Stanley. Contesting Tears (izbor)
Cavell, Stanley. Pursuits of Happiness (izbor)    
Copjec, Joan. „More! From Melodrama to Magnitude“
Harvey, James. Romantic Comedy in Hollywood. From Lubitsch to Sturges (izbor)
Heath, Stephen. „Cinema and Psychoanalysis: Parallel Histories“    
Jukić, Tatjana. „Film, politika, psihoanaliza: Ernst Lubitsch“    
Mulvey, Laura. “Visual Pleasure and Narrative Cinema”    
Žižek, Slavoj. Looking Awry. An Introduction to Jacques Lacan through Popular Culture. (izbor)    
Žižek, Slavoj (ur.) Everything You Always Wanted to Know about Lacan (But Were Afraid to Ask Hitchcock) (izbor)    

DOPUNSKA
Bergstrom, Janet (ur.). Endless Night. Cinema and Psychoanalysis: Parallel Histories. (izbor)
Crowe, Cameron. Conversations with Billy Wilder. (izbor)
De Lauretis, Teresa. Alice Doesn’t. Feminism, Semiotics, Cinema. (izbor)
De Lauretis, Teresa. Figures of Resistance. Essays in Feminist Theory. (izbor)
Deleuze, Gilles. Cinema 1. (izbor)
Deleuze, Gilles. Cinema 2. (izbor)
Jukić, Tatjana. „The Awful Truth: On Metonymic Rationality in Hawks and Cavell“
Kaplan, E. Ann. Trauma Culture. The Politics of Terror and Loss in Media and Literature. (izbor)
Kaplan, E. Ann. Women and Film. Both Sides of the Camera (izbor)
Modleski, Tania. The Women Who Knew Too Much. Hitchcock and Feminist Theory (izbor)
Novak, Ivana; Jela Krečič; Mladen Dolar (ur.). Lubitsch Can’t Wait. A Theoretical Examination. (izbor)
Silverman, Kaja. The Acoustic Mirror. The Female Voice in Psychoanalysis and Cinema. (izbor)