Uvod u studij engleske književnosti 2

Naziv kolegija: Uvod u studij engleske književnosti 2
Nositelji kolegija: dr. sc. Vanja Polić, izv. prof. i dr. sc. Sven Cvek, doc.
Izvođači kolegija: Cvek, Polić, Domines Veliki, Klepač, Tutek
ECTS bodovi: 2
Jezik: engleski
Trajanje: 1 semestar (ljetni), 1 sat seminara tjedno (nastava se održava u 2 sata seminara svaka 2 tjedna)
Status: obavezan
Uvjet za upis kolegija: odslušan ili položen kolegij Uvod u studij engleske književnosti 1
Način polaganja kolegija: kontinuirana provjera znanja; seminarski rad.
Opis kolegija: Kolegij nudi pregled glavnih ideja i debata dvadesetostoljetne književne teorije. Studentima nudi alate za kritičku analizu književnoga teksta. Svaka dva tjedna fokus je na odabranom teorijskom pristupu književnim (i drugim) tekstovima. Od studenata se očekuje da pročitaju i kraći književni tekst. Uz seminarski rad, studenti moraju redovito pisati kraće zadaće.
Ciljevi: Kolegij studentima daje temelje za samostalan istraživački rad. Studenti usvajaju osnove akademskog pisma.
Studentske obaveze: Konačna ocjena temelji se na kontinuiranoj provjeri znanja. Ona uključuje sljedeće elemente: redovito pohađanje nastave (broj dozvoljenih izostanaka: 2), pripremu za nastavu, aktivno sudjelovanje u nastavi, predaju seminarskoga rada u zadanom roku. Konačna ocjena iz kolegija zbirna je ocjena kontinuirane provjere znanja, gdje 60% ocjene čini seminarski rad, a 40% ostali elementi. Svi elementi kontinuirane provjere znanja moraju biti zadovoljeni da bi konačna ocjena bila pozitivna.

Raspored nastave po tjednima:
*Studenti će od predavača dobiti upute o materijalima koje trebaju pripremiti za sljedeći sat.
1. tjedan
Pregled kolegija, studentske obaveze
Osnove akademskog pisma
Zadaća za 2. tjedan

2. tjedan
Strukturalizam
Claude Lévi-Strauss (bricolage, mytheme, binary oppositions)
Vladimir Propp (the narrative language of a folktale)
A.J. Greimas (universal grammar of narrative)
Zadaća za 3. tjedan

3. tjedan
Poststrukturalizam/dekonstrukcija
Roland Barthes “The Death of the Author”, S/Z
logocentrism/phonocentrism vs. différance (Jacques Derrida);
misreading, the anxiety of influence/belatedness (Harold Bloom)
metahistory (Hayden White)
Zadaća za 4. tjedan

4. tjedan
Psihoanalitička kritika
Freud: das Unheimliche/the uncanny; dreamwork (displacement & condensation); repression & sublimation; ego-superego-id; Oedipus complex
Lacan: displacement/condensation & metonymy/metaphor; the real, imaginary, symbolic; mirror stage; other/Other
Zadaća za 5. tjedan

5. tjedan
Feministička kritika
feminism/femaleness/femininity (Toril Moi)
écriture féminine (Hélène Cixous)
symbolic and semiotic aspect of language (Julia Kristeva)
Zadaća za 6. tjedan

6. tjedan
Historijski materijalizam
capital; ideology; class; hegemony; structure of feeling; form as “abstract of social relations”; literature and the world-system; totality; cognitive mapping
Leon Trotsky “Literature and Revolution”; Raymond Williams “Marxism and Literature”; Fredric Jameson “The Political Unconscious”; Franco Moretti “Distant Reading” (selection)
Zadaća za 7. tjedan

7. tjedan
Postkolonijalna teorija
colonial/colonialist literature; colonial tropes; Orientalism (Said); hybridity (Bhabha); cultural diversity vs. cultural difference (Bhabha); mimicry (Lacan/Fanon/Bhabha), subaltern (Spivak); synergy (Young); transculturation, multiculturalism, dislocation; abrogation and appropriation (Ashcroft et al), metonymic gap

LITERATURA:
Kraći književni tekstovi po izboru nastavnika.
Peter Barry, Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory, Manchester/New York: Manchester University Press, 2002 (1995). (izbor)
David Lodge, ed. Modern Criticism and Theory: A Reader. London/New York: Longman, 1991 (1988). (izbor)
Vincent B. Leitch, gen. ed. The Norton Anthology of Criticism and Theory. New York/London: W.W. Norton, 2001. (izbor)
MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th Edition. New York: The Modern Language Association of America. 2009.